De tentoonstelling ‘Let’s Sing Another Song’ brengt twee zeer verschillende kunstenaars samen in een schilderkundige dialoog, op het scherp van de snede tussen figuratie en abstractie, en elk met een zekere dosis reflectie en humor.
The work of Liesbeth Henderickx is always approached and shaped by the sculptural medium. It’s filled with an adoration for the romantic idea of the craftsperson, the person who embraces the raw organic matter and returns it as a culturally usable product. In her work she displays patterns typical to architectural and craftsmanship approaches imitating organic structures. Liesbeth integrates traditional art forms in her work which show the harmony between the inhabitant and his or her habitat.
An exhibition at BOVENKAMER (the gallery attic) with various works by all artists of the gallery: ANTOINE WATERKEYN (& HELMUT STALLAERTS) , THOMAS VERSTRAETEN, TOON LEËN, MIRTHE KLÜCK, LIESBETH HENDERICKX, ROBBERT&FRANK FRANK&ROBBERT, ZORO FEIGL, JANA COOREVITS, ANNE VAN BOXELAERE, LEYLA AYDOSLU.
Peter Vanbekbergen maakt in zijn atelier beelden in klei.
Tot 13 juni 2021 kan u zijn atelier en zijn keramische beelden ontdekken in De Mijlpaal in Heusden-Zolder. Vele beelden, klaar of niet. En alles wat nodig is om die levensgrote beelden te maken. Klei, deegrol, oxide, engobe, chamotte, kleipap, borstel … Het maakt duidelijk dat kunst vaak hard werken is.
Peter Vanbekbergen maakt in zijn atelier beelden in klei.
Tot 13 juni 2021 kan u zijn atelier en zijn keramische beelden ontdekken in De Mijlpaal in Heusden-Zolder. Vele beelden, klaar of niet. En alles wat nodig is om die levensgrote beelden te maken. Klei, deegrol, oxide, engobe, chamotte, kleipap, borstel … Het maakt duidelijk dat kunst vaak hard werken is.
Mieke Teirlinck: olie op doek, Karin Borghouts: fotografie Joël Schuurmans: houtskooltekening
Wat is er menselijker dan een lichaam? Reeds in het verleden ontstond er een intrigerende beeldcultuur waarin lichaam en lichaamsdelen een hoofdrol speelden. Een uniek verschijnsel waarbij kunstenaars hun creativiteit de vrije loop laten. In Body Language zijn kunstwerken van de drie kunstenaars samen te zien. Hun werken spreken aan vanuit kracht, verleiding en gelaagdheid. Ze zijn helder en uitgesproken, maar niet eenvoudig leesbaar.
Voor ‘Rupahu Island’ creëerde Degeyter een reeks buitengewone etnografische objecten die hij toeschrijft aan de fictieve Moani, een inheemse bevolking van het eiland Rupahu in de Zuidelijke Stille Oceaan. De objecten variëren van gegraveerde schelpen en gesneden schedels tot versierde plastic boeien. Bij een bezoek aan het project in Verbeke verwonderen veel bezoekers zich over de objecten zonder op te merken dat deze nep zijn. Bij de oplettende kijker roepen de inconsistente materialen en het Disney-achtige ontwerp vragen op over authenticiteit.
‘It won’t last forever (or maybe it will)’ is Ben Edmunds solo debuut in Europa en zijn meest ambitieuze tentoonstelling tot nu toe. Vooral bekend om zijn grootschalige schilderijen waarin hij de conventies van het abstract modernisme met gestileerde accenten uit extreme sporten combineert, toont Edmunds in deze show een verdere uitbreiding aan mogelijkheden binnen dit kader. Het werk beweegt zich tussen de disciplines van schilderkunst, beeldhouwkunst, fotografie, branding, gebruiksvoorwerpen en draagbare apparatuur.